fbpx

Vier tips om snel te herstellen na het sporten

Zorg jij wel goed voor je lichaam na een intensieve sessie in de sportschool? Je wilt tenslotte niet dat je workout voor niets is geweest. Met deze tips leer jij je lichaam snel herstellen na het sporten. 

1. Eet 30 tot 60 minuten na je workout

Je lichaam kan geen calorieën verbranden als het niet genoeg energie heeft. Eet dus na het sporten een maaltijd die goed vult. Deze maaltijd helpt namelijk om je lichaam weer te herstellen. Wat goed is om te eten? Eiwitten! Ga voor een bak kwark met wat rood fruit of voor een goedgevulde wrap met kip en sla.

2. Combineer voedingsstoffen

Eiwitten zijn de bouwstenen voor je spieren, maar het is ook belangrijk om gezonde vetten binnen te krijgen. Gezonde vetten helpen namelijk bij het verminderen van spierpijn. Maak na je workout een lekkere omelet gecombineerd met avocado, groenten en eventueel wat bruine bonen voor de extra vezels. Dan weet je zeker dat je alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt.

3. Sla niet door

Het is hartstikke lekker om na je intensieve training nog wat te eten. Maar sla niet te ver door! Na één rijkgevulde omelet of een smoothie en een bak yoghurt heb je voldoende bouwstoffen binnen. Eet je meer, dan heeft je workout misschien niet zoveel zin gehad. Je bent tenslotte wat je eet!

4. Drink veel

We hebben het hier natuurlijk niet over alcohol! Om afvalstoffen goed uit je lichaam te krijgen, is het belangrijk veel water te drinken. Bovendien heb je na het sporten hoogstwaarschijnlijk veel vocht verloren bij het zweten. Dan moet je vochtvoorraad in je lichaam wel weer worden aangevuld.



WENDY Winter Special

De kracht van wensen


Met de grote ‘Ik wens jou-actie’, waarin Wendy haar persoonlijke favorieten weggeeft!



 

LAAT JE INSPIREREN DOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF