fbpx

Wendy deelt haar tips tegen werkstress

Door: Lisa

Foto: Moon Jansen

Deze week is het de Week van de Werkstress. Dat vinden wij juist een mooi moment om er een week vol werkplezier van te maken! Hoe kom jij van die werkstress af? Wendy deelt haar tips! 

1. Sporten

We weten allemaal dat sporten een belangrijke uitlaatklep is voor Wendy. ‘Ik sport voordat ik moet werken, zodat ik de rest van de dag energie heb. Soms vind ik het ook juist lekker om na mijn werk te sporten. Op die manier kan ik ontladen.’ Sporten verhoogt je stressweerbaarheid en veerkracht. Door regelmatig te sporten ben je dus beter opgewassen tegen stressvolle gebeurtenissen en situaties.

2. Leuke collega’s

Collega’s om je heen, zijn erg bepalend voor de werksfeer en dus ook voor de mate van jouw werkstress. Socializen met collega’s bevordert bijvoorbeeld ook het werkgeluk. ‘Een leuke collega is erg van belang. Je hebt elke dag wat te bespreken en het is elke dag feest als je met elkaar werkt.’

3. Af en toe een break

Belangrijk om je werkstress te verminderen is af en toe een break nemen. Ook al zijn het maar 5 minuutjes, het helpt je om even je gedachten te verzetten, zodat je daarna weer scherp bent. Ook voor Wendy werkt dit goed. ‘Voor mij werkt het goed om vaak even een momentje voor mezelf te nemen, door even een stukje te lopen. Af en toe een korte pauze inlassen.’

Ook interessant:

(Visited 550 times, 1 visits today)

MEEST VIEWED

Blije momenten met onze
wekelijkse nieuwsbrief