fbpx

Onze personal trainer Kelby Jongen legt uit hoe je kan werken aan je eigen leefstijl

Met regelmaat hoor je ik moet werken aan mijn eigen leefstijl, ik ben bezig met een leefstijlplan, ik heb een leefstijlcoach. Je wil je bijvoorbeeld fitter voelen  of meer tijd nemen voor je sociale leven. Maar wat houdt dit nu eigenlijk precies in werken aan je leefstijl? Onze personal trainer en Wendy-expert Kelby Jongen legt het uit.

Eigenlijk kun je leefstijl heel makkelijk verdelen in diverse leefstijlfactoren die van invloed zijn op een gezondere leefstijl. Namelijk het ezelsbruggetje BRAVO(Z).

B = bewegen

R = roken

A = alcohol

V = voeding

O = Ontspanning

(Z) = zitgedrag

Wanneer je kleine subdoelen zet op al deze factoren werk je dus structuur aan een gezondere leefstijl. Hier kun je dus helemaal zelfstandig mee aan de slag. Ik zal een aantal voorbeelden geven om je aan het denken te zetten:

B = wandel iedere dag minimaal 30 minuten achtereen, neem altijd de trap, parkeer je auto net iets verder dan direct voor de deur, breng op de fiets de kinderen naar school.

R = neem niet meer dan je pauzes aan sigaretten mee naar je werk, rook halve sigaretten, rook alleen nog maar buiten, neem iedere dag 1 sigaret minder.

A = zet tegenover ieder glas alcohol een glas water, beperk het aantal dagen van alcohol, neem kleinere glazen.

V = neem een kleiner bord, maak een boodschappenlijst en ga niet met honger naar de supermarkt, drink bij iedere maaltijd een groot glas water, neem 2 stuks fruit op een dag, plan je eetmomenten.

O = zet een half uur voordat je naar bed gaat alle ipads, telefoon, tv etc uit en dim het licht, mediteer een aantal minuten op een dag, ga in het park zitten en luister naar de vogels, plan een moment dat je in bad gaat, neem de tijd voor het verzorgen van je haar, nagels of voeten.

(Z) = sta ieder uur minimaal 2 minuten op en wandel door de kamer/kantoor, zet de printer van kantoor in een andere ruimte, leer jezelf aan wanneer je gebeld wordt te gaan staan.

Sommige dingen doe je misschien al maak de stapjes dan wat uitdagender voor jezelf. Het gaat erom dat je bewustere keuzes maakt. Waar je de dingen zelf kan doe je ze zelf en probeer je zoveel als mogelijk voor actief te kiezen. Zet kleine doelen en maak ze wekelijks/maandelijks uitdagender. Beloon jezelf met iets als je een stap vooruit hebt gezet en je er niet meer over na hoeft te denken omdat het vanzelf gaat. Langer termijn focus is veel beter dan een quick fix!

Schrijf je in voor het Postpartum-programma of Boost je leefstijl

Kelby Jongen is fitnessexpert en personal trainer en ondernemer in de fitnessbranche. Ze schreef diverse boeken over fitness en werkte onder andere mee aan het televisieprogramma Obese. Voor Wendy ontwikkelt ze beweegprogramma’s. Verbeter je conditie en werk aan je leefstijl in je eigen tijd en tempo met het Boost je Leefstijl-programma of volg het speciale Postparfum-programma om te herstellen en weer in beweging te komen na een zwangerschap. Na deze cursus van acht weken voor maar 60 euro voel jij je weer helemaal fit! Je kunt je nu inschrijven voor de nieuwe programma’s Boost je Leefstijl en het Postpartum-programma voor na de zwangerschap.



WENDY Herfst Special

Leven in liefde


Met o.a. interviews met Najib Amhali, Elle van Rijn en Mirella van Markus en hun partners over de liefde!



 
 

LAAT JE INSPIREREN DOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF