fbpx

Mindfulness oefening om in 3 minuten tot rust te komen

Even tot rust komen

Mindfulness coach en WENDY-expert Maryvonne Verkerke van de Mindfulnesschool deelt vandaag een oefening van 3 minuten die je snel even een adempauze geeft. Het kost je weinig tijd en je voelt je erna echt relaxter.

Maryvonne: ‘Een klein moment, 3 minuten bijvoorbeeld, is heel geschikt is om tot rust te komen. Wist je dat? Je kunt elk moment gebruiken om even te stoppen met van alles te moeten of te doen van jezelf. Pauzeer je pas, wanneer je agenda of actielijst dit toelaat? Zo wordt tijd en aandacht voor jezelf een sluitpost op je dag. Dan kan het zomaar zijn dat je tijd te kort komt…. voor jezelf!

We zorgen vaak goed voor onze dierbaren, onze kinderen, onze collega’s, onze vrienden. Maar vriendelijke aandacht voor onszelf schiet er geregeld bij in. Je even weer mens voelen, merken dat je ademt, om je heen kijken en je tempo vertragen: we hebben het hard nodig om onszelf steeds opnieuw terug te roepen naar dit moment. Onze automatische piloot komt zo tot stilstand en dat brengt ons de gelegenheid om niet meer door te denderen als een machine. ‘Ik ren dus ik ben’ is een veelgebruikte term. Herkenbaar?

Leren pauzeren

Toch kun je het leren om te pauzeren en weer op kracht te komen. ‘Energie tanken’, noem ik het vaak. Af en toe een bewuste pas op de plaats maken om tot rust te komen. Jij kan het ook! Deze korte mindfulness oefening kan je erbij helpen. Een paar minuutjes gebruiken om bewust nu aanwezig te zijn, met milde en vriendelijke aandacht voor jouw binnenwereld. Hoe zit je erbij? Welke gedachten en emoties zijn er? Hoe voelt je lichaam? Zo zorg je goed voor jezelf, voor je mind en voor je lijf!

Meer informatie over Maryvonne en De Mindfulnessschool vind je op de site

Meer fijne oefeningen van onze mindfulness coach:

Video: probeer deze mindfulness oefening eens

Mindfulnessoefening voor Corona-stress

 

 

(Visited 489 times, 1 visits today)

MEEST VIEWED

Blije momenten met onze
wekelijkse nieuwsbrief