fbpx

Zo kom je wel je bed uit voor een work-out

Foto: Shutterstock

Je kunt je iedere keer weer voornemen om vroeg op te staan voor een work-out of een van de gezonde ochtendrituelen te proberen, maar als je geen ochtendmens bent, zul je in de praktijk vooral snoozen. Met deze tips sta jij jezelf morgenochtend in het zweet te werken. 

1. Ga op tijd naar bed

Het is zo logisch, maar op tijd naar bed gaan kan in de praktijk best lastig zijn. De wekker helpt je ‘s ochtends om uit bed te komen, maar waarom niet ook om naar bed toe te gaan? Zet een wekker als reminder om je klaar te maken voor het slapengaan.

2. Slaap in sportkleding

Het ligt er natuurlijk aan welke sport je beoefent, maar als je ‘s ochtends wakker wordt in een hardloopbroek of yogalegging kun je jezelf niet meer voor de gek houden en doen alsof je niet meer weet wat je van plan was. Afhankelijk van hoe je slaapt, kun je natuurlijk ook een sport-bh of sporthemdje dragen in plaats van een volledige outfit.

3. Start met een plan

Als je serieus wilt sporten in de ochtend moet je een plan hebben. Een beetje hardlopen, wat yoga of een paar oefeningen gaan er echt niet voor zorgen dat je ‘s ochtends energiek uit bed springt en gaat bewegen. Probeer een vastomlijnd plan te maken met hoe lang je gaat hardlopen of welke yoga-oefeningen of krachttraining je wilt doen. Hoe duidelijker, hoe groter de kans dat je ‘s ochtends echt aan die work-out gaat beginnen.

4. Niet beginnen met snoozen

Hoe vaak zeg je niet tegen jezelf dat je één keer mag snoozen, waarna je vervolgens toch nog langer blijft liggen. Je moet een flinke discipline hebben om het bij één keer te houden, maar als je die discipline wel hebt, kun je jezelf afvragen waarom je er dan niet gewoon direct uit gaat.

5. Zet up-tempo muziek op

Natuurlijk kun je vrolijk vogelgekwetter of oerwoudgeluiden als wekker gebruiken, maar je kunt beter wakker worden met muziek die past bij jouw aanstaande work-out. Stel zelf een afspeellijst samen met muziek die past bij jouw sportsessie en start deze al bij het wakker worden.

Een goede work-out in de ochtend is niet alleen goed voor je lichaam, maar het geeft ook een voldaan gevoel. En op dat voldane gevoel kun je vervolgens de rest van de dag teren.

Lees hier wat je wel en niet moet eten voor een work-out.

(Visited 365 times, 1 visits today)

MEEST VIEWED

Blije momenten met onze
wekelijkse nieuwsbrief