fbpx

Suppen: niet alleen leuk, maar ook een complete workout voor je hele lichaam

Op een supboard staan is meer dan alleen genieten van de activiteit en de omgeving. Het is een heuse full-body workout die bijna alle spieren in je lichaam gebruikt. Het in evenwicht blijven staan, niet in het water vallen en ook nog eens vooruit komen, vraagt vooral veel van je buikspieren. En je spant niet alleen je armspieren aan tijdens het peddelen, maar ook je borstspieren, rugspieren en schuine buikspieren. En je gebruikt je beenspieren meer dan gedacht. Je spant namelijk automatisch je bilspieren, kuitspieren, dijspieren en scheenbeenspieren aan om in evenwicht te blijven. Een complete training voor je onderlichaam. Dus deze zomer af en toe suppen, is een heerlijke sportieve activiteit!

Vergeet niet te stretchen

Een goed begin is het halve werk, ook bij suppen. Voordat je op je supboard stapt, is het belangrijk om je lichaam goed te stretchen. Dit zorgt voor een meer comfortabele suprit. Begin met eenvoudige strek oefeningen, zoals zitten op je supboard met je benen recht vooruit gestrekt. Probeer je handen zo ver mogelijk naar je tenen te strekken zonder je benen op te tillen, maar forceer je lichaam niet verder dan comfortabel is. Regelmatig stretchen zorgt voor meer flexibiliteit. Probeer aan het begin van elke sessie 4 of 5 verschillende strekoefeningen uit en neem de tijd ervoor. Het is niet alleen een goede warming-up, maar het helpt je ook om te ontspannen.

Het verbetert je balans

Om op een supboard te kunnen staan (en blijven!), is een flinke hoeveelheid balans nodig. Het is dan ook niet gek dat je door regelmatig te suppen, je algehele balans en coördinatie verbetert. Wanneer je op je supboard staat, gebruik je voortdurend je benen, rug, core en armen om stabiel te blijven. Je gebruikt spieren die je in het dagelijkse leven niet zo snel gebruikt. Je kunt je balans vaardigheden ook buiten het water verbeteren. Je hebt speciale opblaasbare kussens en skippyballen waar je op kan zitten. Hierdoor ben je ook automatisch bezig met in balans blijven.

Yoga en suppen

Een andere manier om in balans te blijven is yoga! Door dit te proberen, versterk je ook je balans en spierkracht. En yoga is ook een heel erg leuke beoefening die je kan proberen op een supboard. Ja, het kost even wat moeite en inspanning. En zeker als je een beginner bent, is dit misschien nog een stapje te ver. Maar mocht je eenmaal je balans hebben gevonden, zijn yoga oefeningen uitvoeren op je board echt een leuke uitdaging! Het vereist kracht en een voortdurende balans, waardoor je super sterk wordt! Je voegt een extra dimensie toe aan het suppen en kan er op deze manier een echte workout van maken.



WENDY Zomer special

Zomer op een eiland!


Een special vol eilandliefde en eilandinspiratie.


 

LAAT JE INSPIREREN DOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF