Een jaar geleden besloot Wendy van Dijk een digital first bedrijf te worden, met de focus op haar platform wendyonline.nl. Met succes: inmiddels bereikt het platform een miljoen bezoekers per maand. Gister was het zelfs even zo druk op de site dat deze overbelast raakte.
Het aantal bezoekers op wendyonline.nl vertienvoudigde het afgelopen jaar. Door meer te focussen op inhoudelijke content op het gebied van een gezonde en gelukkige leefstijl, het bieden van een helpende hand aan de volgers door het delen van tips, spiritualiteit en het delen van levensechte verhalen van vrouwen over de pijn die we allemaal tegenkomen, maar ook over onze veerkracht, wist het platform een enorme groei door te maken. Ook het aantal volgers op Instagram en Facebook groeide sterk.
Wendy's wandelweek
Door regelmatig voor speciale themaweken te kiezen is de content op Wendyonline bovendien extra verrassend geworden, zegt hoofdredacteur Rosa Koelemeijer. Onlangs werd bijvoorbeeld een wandelweek georganiseerd. Door artikelen te delen over wandelen en de volgers aan te sporen hun wandelingen online te delen, werd een enorm bereik behaald. De eerste week van februari deelde de redactie naar aanleiding van Wereld Kanker Dag elke dag een levensecht verhaal van een vrouw die te maken heeft gekregen met kanker. 'Deze themaweken worden gewaardeerd door onze volgers en zorgen voor extra betrokkenheid.'
Specials
Wendy heeft niet helemaal afscheid genomen van print: vier keer per jaar verschijnt er nog een Wendy special. De volgende special verschijnt op 21 april.
Lees ook:
https://www.wendyonline.nl/wendy-van-dijk-breidt-haar-online-platform-verder-uit/