fbpx

Joëlle verhuisde voor de liefde naar Tenerife: ‘Het bleek echt meer te zijn dan een vakantieliefde’

Zeven jaar geleden was Joëlle samen met een vriendin op vakantie op Tenerife. Bij een ticketverkooppunt voor een bootfeest was het liefde op het eerste gezicht; ze ontmoette haar vriend. 1,5 jaar later verhuisde ze voor de liefde naar het eiland.

‘Mijn vriendin en ik waren op zoek naar een bootfeest. Samen liepen we bij het uitgaansgedeelte, totdat we een verkooppunt zagen. Daar stond hij. Zijn blik in zijn ogen sprak mij direct aan. Hij had een superleuke uitstraling. We kochten twee kaartjes voor de volgende dag, maar ik durfde op dat moment geen move te maken bij hem. In mijn hoofd spookte maar een vraag: zou ik hem ooit weer tegenkomen?’

Bootfeest

‘Het was mijn eerste keer op Tenerife. Ik was er samen met mijn vriendin. We wilden mooie dingen zien, maar ook lekker feesten. Een van de eerste dagen gingen we mee met een bootfeest. De jongen van het verkooppunt was er ook. Dat vond ik stiekem erg leuk. Iedereen op de boot was lekker aan het dansen. Het was ontzettend gezellig, maar ik ben erg rustig van mezelf. De avond naderde en de zon ging onder. De zonsondergang was zó mooi dat ik besloot om alleen een rustig plekje op te zoeken en te genieten van het prachtige uitzicht. Daar zat ik dan, op de rand van de boot, te kijken hoe de zon in de zee zakte met het eiland op de achtergrond. Het zoute zeewater spetterde over mijn benen. Het duurde niet lang tot ik gezelschap kreeg van die knappe jongen waarvan ik erg onder de indruk was.’

Ontmoeting

‘Mijn hart ging sneller kloppen. Ik had nooit gedacht dat hij op mij af zou stappen. Zijn naam was Kien. We raakten aan de praat en de avond vloog voorbij. Het was een superromantische setting en het klikten goed. Samen met zijn ouders was hij drie jaar geleden verhuisd naar Tenerife, maar hij kwam ook uit Nederland. Toen het bootfeest was afgelopen hebben we heel de nacht buiten onder de sterren gezeten en gepraat, waardoor we elkaar al snel goed leerden kennen. Mijn gevoel was erg goed bij hem, maar dit plaatje was natuurlijk té perfect.

De volgende dag stuurde hij mij een berichtje. Elke dag van de vakantie zagen we elkaar. Ik wilde mijn vriendin niet in de steek laten, dus we gingen telkens met z’n drieën op pad. Kien liet ons alle mooie plekjes op Tenerife zien, waardoor het voor haar ook leuke ervaringen waren. Zo hebben we op prachtige plekken gesnorkeld, hebben we indrukwekkende kliffen gezien, en ook de niet toeristische activiteiten hebben we ontdekt.’

Vakantie voorbij…

‘Na een paar dagen was het tijd om naar huis te gaan. Mijn gevoel voor Kien was enorm gegroeid tijdens mijn vakantie. Eenmaal thuis spookte er toch gemengde gedachten door mijn hoofd. Het is en blijft natuurlijk een vakantie, waar de sfeer dit verliefde gevoel nog sterker maakt. Toch bleven we elke dag contact houden.

Twee weken later zat ik in het vliegtuig, onderweg naar Tenerife. Ik was erg gespannen om hem weer te zien. Er konden zoveel dingen misgaan. Eigenlijk vloog ik terug naar een vreemde en ging ik ook nog eens in zijn huis zitten. Dat hoorde ik ook genoeg van de mensen om mij heen toen ik zei dat ik hem op ging zoeken. Maar ik wist ook: als ik dit niet zou doen, ik altijd met die ene vraag zou zitten: ‘’wat als?”. Mijn verstand gaf mij genoeg redenen om het niet te doen, maar mijn gevoel was zo sterk. Ik volgde mijn hart en ik ben zo blij dat ik mij door niemand heb laten tegenhouden.’

Afstand

‘Onze liefde voor elkaar was sterk. Vakantieliefde bestaat dus écht. We probeerden elkaar zo vaak mogelijk te zien. Op dat moment was ik nog bezig met mijn studie beeldende therapie in Nederland. 1,5 jaar zijn we heen en weer gereisd. Om de week zagen we elkaar wel. Ik ging naar Tenerife of hij kwam naar Nederland. Het percentage dat ik op school moest zijn, kwam ik keurig na en de rest van mijn tijd vloog ik naar het eiland. Beiden deden we veel moeite om elkaar te zien, waardoor de afstand nooit een belemmering is geweest in onze relatie.

Hoewel we elkaar redelijk vaak zagen, was afscheid nemen elke keer erg lastig. Ik had daarom ook een ontzettende hekel aan vliegvelden in die tijd, omdat ik daar altijd verdrietig was om afscheid van hem te moeten nemen.’

vakantieliefde

Verhuizen

‘Doordat ik zo vaak op Tenerife zat, begon het ook echt als mijn thuis te voelen. De zon schijnt er altijd, dat vind ik zo heerlijk. We wisten dat we voor altijd bij elkaar wilden zijn en hadden regelmatig het gesprek om samen te wonen na mijn studie. Ik was nooit iemand geweest die zei dat ik in het buitenland wilde wonen. Veel mensen willen tijdelijk of voor altijd in het buitenland wonen óf de wereld ontdekken door voor langere tijd te reizen, maar ik had dat gevoel nooit. Mijn vriend en ik waren beiden verliefd op Tenerife, dus al snel hadden we besloten om samen op het eiland te wonen. Vrienden en familie hadden dat vroeger nooit van mij verwacht, maar nu was het duidelijk dat ik naar het buitenland ging verhuizen.’

Sprookje in de bergen

‘Om mijn vrienden en familie achter te laten, vond ik wel erg lastig. Nederland zelf mis ik niet. In het begin moest ik wel wennen aan de levensstijl is Spanje. Alles is veel relaxter, maar dat kan ik nu erg waarderen. De eerste maanden werkte in het toerisme om hier te overleven. Mijn vriend en ik hadden niks opgebouwd qua spaargeld. Het eerste en beste baantje bij de jetski’s nam ik daarom aan om rond te kunnen komen. Per dag verdiende ik twintig euro. Na een paar jaar zijn we beiden een eigen bedrijf gestart. We wonen nu in een dorpje in de bergen in het zuiden van het eiland met uitzicht op de zee. Het is daar echt heerlijk. Ze zeggen ook wel dat dit het eiland is van de eeuwige lente. Ik houd ervan en ben trots op ons. Ik had nooit verdacht dat dit uit mijn vakantie op Tenerife zou komen, maar ik ben blij dat ik in onze vakantieliefde geloofde.’

Vakantieliefde

Zomerspecial van WENDY

De nieuwe extra dikke zomerspecial van WENDY met als thema ‘Zomer op een eiland’ ligt nu in de winkel.  Een feestje om te maken en een feest om te lezen! We waren op de mooiste Nederlandse eilanden voor eilandinterviews met Noortje Herlaar, Edsilia Rombley en Tooske Ragas, reisden af naar Mallorca om binnenkijkers te maken bij Michael en Cindy Pilarczyk en drie andere Nederlanders die op Mallorca wonen en verzamelden de beste eilandtips voor de mooiste eilanden, met onder andere tips voor Curaçao, Kos en Bonaire. Natuurlijk ontbreekt ook Wendy’s lievelingseiland Ibiza niet in dit zomernummer. Daarbij geven we een gratis cursus Spaans weg zodat je deze zomer uit de voeten kunt op je Spaanse eiland, schreef bestsellerauteur Marion Pauw een zinderend zomerverhaal over seks na je vijftigste en vind je in dit nummer de grote zomerhoroscoop. Je koopt de nieuwe zomerspecial van WENDY vanaf nu in de winkel of in onze online shop.

WENDY Zomer special

Zomer op een eiland!

Een special vol eilandliefde en eilandinspiratie.