Blue Band nodigt creatieve talentjes uit om een eigen kuip te ontwerpen

Goed nieuws voor jonge creatievelingen die van tekenen en kleuren houden: Blue Band organiseert een ontwerpwedstrijd. Kinderen worden uitgedaagd hun fantasie en creativiteit in te zetten en hun eigen kuip te ontwerpen. Voor wie niet weet waar te beginnen: bekende illustrator Jill Schirnhofer biedt inspiratie middels drie kleurrijke ontwerpen als voorbeeld. Meedoen aan de ontwerpwedstrijd is hartstikke makkelijk en vormt een leuke bezigheid voor deze meivakantie. De prijs? Blue Band zal het winnende ontwerp – door Jill geselecteerd – dit najaar als limited edition in heel Nederland op de schappen brengen. Dat is weer eens wat anders dan je tekening etaleren op de koelkast!

Hoe werkt het?

Meedoen is heel simpel. Het enige dat kinderen nodig hebben, is een ‘Ontwerp je eigen Blue Band kuip’ kleurplaat. Deze is nu beschikbaar in de winkel en te downloaden via de website. Op de kleurplaat zijn de bovenkant en zijkanten van de kuip helemaal te versieren. Met wat hulp van mama of papa uploaden ze daarna een foto van hun eigen ontwerp op www.blueband.com. Vervolgens is het afwachten geblazen tot Jill Schirnhofer in juni de winnaar bekendmaakt! In de tussentijd fleur je de eettafel op door je tekening uit te knippen en op je eigen kuip thuis te plakken. Het meest bijzondere en creatieve ontwerp prijkt dit najaar op de Blue Band kuip, die dan in beperkte oplage in de winkel staat. Meedoen kan tot en met 31 mei 2021, dus wacht niet langer en haal nu je kleurplaat in huis!

Jill Schirnhofer en de ‘ontwerp je eigen kuip’ ontwerpwedstrijd

Om kinderen een beetje op weg te helpen en hen te inspireren bij hun ontwerp ging illustrator Jill Schirnhofer  al aan de slag. Zij ontwierp mooie voorbeelden van een kasteel, een vrolijk kinderfeestje en een design speciaal voor mama voor Moederdag. Kinderen worden persoonlijk op weg geholpen door Jill Schirnhofer via deze video waarin ze haar voorbeelden laat zien en tips geeft hoe je je fantasie kunt inzetten. Jill Schirnhofer: ‘Iedereen kan tekenen, daar ben ik van overtuigd. Met deze ontwerpwedstrijd hoop ik dat heel veel jongens en meisjes hun creativiteit de vrije loop laten gaan en zich nergens door laten remmen. Ik ben zo benieuwd naar alle tekeningen!’

BLUEBAND3179 Blue Band nodigt creatieve talentjes uit om een eigen kuip te ontwerpen

Gezonde voeding en creativiteit

Blue Band zet zich al sinds 1923 in om ouders te helpen om hun kinderen gelukkig en gezond op te laten groeien. Gezonde voeding speelt een ontzettend belangrijke rol in de ontwikkeling van kinderen, maar ook creativiteit en ruimte voor fantasie zijn van belang. In deze ontwerpwedstrijd brengt het merk beide werelden samen. Paula Jentjens, marketing manager van Blue Band: “Blue Band bevat onmisbare bouwstoffen en vitamines die belangrijk zijn voor de groei en ontwikkeling van kinderen. Als merk zetten we ons echter ook graag in voor de algemene ontwikkeling van kinderen. Het stimuleren van creativiteit vormt daar een belangrijk onderdeel van, of het nou gaat om samen koekjes bakken of het maken van een mooie tekening. We hopen dat heel veel kinderen en ouders meedoen en hun eigen Blue Band kuip ontwerpen.”