12 tips voor een Feel Good Mindset die jouw energiebalans verhogen

Je gezondheid en je energieniveau zijn van levensbelang. Wanneer je je lichamelijk en mentaal zwak voelt, ben je niet in staat het beste uit jezelf te halen en grote prestaties te leveren. Wanneer je energieniveau laag is, ben je gevoelig voor stress en negatieve gedachten. Voel je je eerder vermoeid, sneller geïrriteerd en zul je sneller focus verliezen. Mindsetcoach en Wendy-expert Klara Vandenbosch geeft tips voor een Feel Good Mindset!

Met deze 12 tips krijg je meer energie

1. Doe meer waar je energie van krijgt en waar je happy van wordt!

Sta eens stil waar jij energie van krijgt. Waar word je blij van? En waar vloeit je energie van weg?

Ruim op: creëer zoveel mogelijk ruimte in je leven voor je energiegevers én beperk de impact van de energievreters tot een minimum..

2. Beweeg dagelijks

Zitten is het nieuwe roken. Wie gezond wil leven, moet bewegen. Heb je een kantoorjob? Dan is het nóg belangrijker om dagelijks te wandelen, hardlopen, fietsen, zwemmen, yoga, … Een half uurtje per dag is al voldoende om je energiepeil te boosten.

3. Onderneem actie in de richting van je doelen. Dromen en denken alleen gaat niets veranderen

Levensresultaten zijn het gevolg van wat je denkt en wat je doet én niet doet. Niets komt voor niets. Het leven is aan de doeners. Doe iedere dag voldoende dingen die je leven op termijn beter maken. Stap in de richting van jouw doelen.

4. Eet gezond en drink voldoende water

Dit is niets nieuw. Een gezond eetpatroon bevat veel verse groenten en fruit. Consumeer vlees met mate en probeer suiker en bewerkte producten tot een minimum te herleiden. Drink ook voldoende water per dag. Minimaal twee liter. Zo hydrateert je lichaam en voorkom je vermoeidheid.

5. Your life is as good as your mindset

Je mindset of je blik op de wereld bepaalt je geluk! Concreet komt het erop neer dat je resultaat verandert als jij met een andere blik naar dingen kijkt en hoe je reageert op omstandigheden. Wie anders denkt, gaat zich anders gedragen. Dat is absoluut niet eenvoudig, maar je kunt het wel oefenen.

6. Love yourself!

Veel mensen denken dat bezit hun waarde bepaalt. Ze vereenzelvigen zich met hun huis, geld, titel, business, kennis, leeftijd, … En als er dingen zijn die ze niét hebben, geloven ze dat ze minder waard zijn. Dat is een valstrik! Als jij jezelf waardeert en liefhebt, groeit jouw eigenwaarde. Dit creëert een positief zelfbeeld en hierdoor vertrouw je meer op jezelf.

7. Je emoties zijn een wegwijzer, leer ernaar luisteren

Emotionele intelligentie is de capaciteit om je eigen emoties en die van anderen te herkennen. Het laat toe om je gedrag en je relaties te managen. Hiervoor moet je jezelf wel leren kennen. En bewust worden van je positieve en negatieve emoties. Dat doe je zoals je een ui schilt: laagje voor laagje beland je bij de kern. Let wel, je hebt wat eerlijkheid en moed nodig. Met positieve emoties omgaan is eenvoudig, maar negatieve gevoelens managen is heel andere koek.

8. Tijd is het aller kostbaarste bezit. Maak doelbewust tijd voor jezelf

Tijd is ontzettend kostbaar. We hebben allemaal evenveel minuten op een dag. Het komt er dus op neer om je tijd zo efficiënt mogelijk te plannen. Zo krijg je véél meer gedaan dan je denkt.

9. Wat je aandacht geeft, groeit! Focus op positief

Focus op alles wat goed gaat. Op de positieve dingen in je leven. Je kan je mindset vergelijken met een tuin waar zowel mooie bloemen als vervelend onkruid groeit. Om al het moois ruimte te geven om te kunnen bloeien is het nodig dat je regelmatig het onkruid verwijdert. Dit vraagt bewuste aandacht om je focus van negativiteit te switchen naar positiviteit. Zo maak je het verschil tussen positieve en negatieve energie. Tussen je vitaal of futloos voelen.

10. Wees dankbaar voor wat je hebt

Dankbaar zijn. Dat doen we te weinig. En eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk. Vul zelf maar in. Het levert zulke mooie dingen op. Ik ben dankbaar voor …

11. Geef jezelf (en anderen) complimenten en vier je succesjes

Als je iemand een complimentje geeft, maakt die persoon oxytocine aan. Een soort gelukshormoon. Hierdoor gaat de persoon in kwestie zich automatisch beter voelen. Bij negatieve feedback stimuleren we cortisol in onze hersenen. Helaas breekt ons lichaam oxytocine veel sneller af dan cortisol. Met andere woorden: een negatieve boodschap blijft veel langer hangen dan een positieve.

12. Slaap en herstel

Om te herstellen van een drukke dag is voldoende slaap ontzettend belangrijk. Kruip op tijd in je bed en sta vroeg op. Dat verhoogt je performantie. Een bedritueel laat je toe om ‘uitgerust’ naar bed te gaan. Neem gedurende de dag ook voldoende korte pauzes om overbelasting te voorkomen.

Meer over Klara

Klara haar missie is ondernemende vrouwen inspireren en activeren naar meer drijfkracht, vitaliteit en persoonlijk leiderschap.  Ze helpt jou zodat jij als vrouw positief en energiek in het leven staat en jouw onderneming impactvol en succesvol leidt. Je kan een gratis inspiratiesessie rechtstreeks in haar agenda plannen.

Lees hier alle artikelen van Klara.

Nu voor € 17,50 + 2 x zonneproduct van IK Skin Perfection t.w.v. € 71,50

De Wendy-specials verschijnen vier keer per jaar, in elk seizoen 1. Wil jij ook geen nummer meer missen? Neem dan nu een jaarabonnement en ontvang 4 x de Wendy-special plus 2 zonneproducten van IK Skin Perfection t.w.v. 71,50. Je ontvangt de de Mineral SPF 30 (€ 29,90) en de Sun SPF 50 (€ 41,90) van het mooie merk IKSkin Perfection. Deze krachtige, hydraterende zonnecrèmes beschermen je deze zomer optimaal tegen de zon en zijn bovendien natuurlijk en ontwikkeld in harmonie met de natuur!

Deze actie geldt zolang de voorraad strekt, dus wees er snel bij. Ga naar wendyonline.nl/abonnementen