fbpx

Nieuwe columnist! Carli woont sinds kort op Ibiza: ‘Waar we al jaren over droomden, is nu werkelijkheid geworden!’

Lieve lezer, Ibiza lover! Deze zomer neem ik, Carli Bisseling, jou mee op onze rollercoaster van onze emigratie naar Ibiza. Ik heb er super veel zin in om met jou de hoogtepunten, de dieptepunten en alles daartussenin te delen, terwijl we ons volledig onderdompelen in ons nieuwe leven op dit betoverende eiland.

Een stukje geschiedenis vooraf

In 2012 belandden ik en mijn man voor het eerst op Ibiza. Na een fantastische week met een aantal vrienden en kennissen, vlogen we door naar het vasteland van Spanje waar ik via een social deal een hotel had geboekt. Het was twee uur rijden vanaf het vliegveld in het pikkedonker. Het hotel konden we niet vinden en we kregen niemand te pakken als we belden. Een rit die twee uur zou moeten duren, werd uiteindelijk een rit van vier uur. We maakten ons al op voor een nacht in de auto. Na wel tien keer bellen nam er eindelijk iemand op.

We kwamen aan bij het hotel en het bleek een oud verlaten ‘befaamd’ golf resort te zijn. Had je kunnen weten, hoor ik je denken ;). Het was donker, en de energie voelde niet fijn. Na een korte nacht werden we wakker in doodse stilte, er was bijna niemand te bekennen in het hele grote hotel en we besloten naar het strand te rijden. Ook hier was geen enkel ander persoon te vinden, een schril contrast met Ibiza waar het bruiste van de energie. Waar waren we terechtgekomen? We zochten een restaurant op en bestelde een cappuccino. Ik heb nog nooit zo’n vieze cappuccino gedronken (met slagroom). We lieten daar op het terras even onze gedachten bezinken, tot Nick mij met pretoogjes aankeek en zei: ‘Ik heb een idee maar ik durf het niet te zeggen’. Waarop ik zei: ‘Ik weet al wat je wil zeggen, je wil terug vliegen naar Ibiza en ik wil dat ook’. We keken elkaar lachend aan.

Zo gezegd, zo gedaan, we hebben ter plekke tickets geboekt. We hebben onze koffers gepakt en zijn teruggevlogen naar Ibiza. Op Ibiza hebben we nog een week een fantastische vakantie gehad. Met een scooter hebben we het hele eiland bezocht en veel mooie plekken ontdekt. En we vonden het heerlijk.

Liefde voor Ibiza

Sinds deze gedenkwaardige vakantie is onze liefde voor Ibiza geboren, vanaf toen zijn we elk jaar terug gegaan om vakantie te vieren en van het eiland te genieten. Na vele jaren (waar ik in de komende weken meer over zal onthullen) hebben wij uiteindelijk in 2021 de knop doorgehakt en besloten om naar  Ibiza te emigreren. En zoals bij alles wat wij doen, hadden we dit snel geregeld en was het een jaar later zover.

Op 1 september 2022 kwamen we, met twee auto’s en een aanhanger, aan op Ibiza. Ik vergeet het nooit meer. ‘s Ochtends om 07.00 uur, de zon kwam op. Vanuit de haven reden we naar ons huis en kwamen we langs de Pacha waar de mensen net klaar waren na een nacht feesten. Zo onwerkelijk om hier nu te rijden. Aan de andere kant, ook zo ontzettend gaaf, want waar we al jaren over droomden, was nu werkelijkheid geworden!

Over Carli Bisseling

Carli Bisseling is Health & Lifecoach en verliefd op Ibiza. Sinds september 2022 woont zij met haar man Nick, en twee kinderen op Ibiza. Vanaf deze plek runt zij haar bedrijf, My new Roots Coaching. Waarin ze vrouwen begeleidt die klaar zijn met de dagelijkse sleur en de verantwoordelijkheid willen pakken om weer grip op hun energie en leven te krijgen. In haar programma’s helpt ze hen om vanuit een gezonde basis, voeding beweging en mindset, het verlangen naar vrijheid en ruimte voor zichzelf te creëren waardoor ze de vrouw en moeder kan zijn voor haar gezin.

Om haar missie uit te dragen is ze niet alleen aan het coachen, maar schrijft ze ook artikelen en blogs, is ze werkzaam als docent en is ze haar eigen podcast gestart om andere vrouwen te inspireren. Kijk oor meer informatie over Carli en haar bedrijf op www.mynewroots.nl en volg haar op instagram voor nog meer inspiratie.

WENDY Zomer special

Zomer op een eiland!

Een special vol eilandliefde en eilandinspiratie.