fbpx

Carli en haar gezin verhuizen naar Ibiza deze zomer: ‘Mijn man stelde voor om ons huis te verkopen en onze droom achterna te gaan’

Deze zomer staat in het teken van Ibiza, met een extra dikke zomerspecial over het mooie eiland en elke vrijdag delen we online een verhaal van Nederlanders die op Ibiza zijn gaan wonen. Na de zomer laten Carli Bisseling en haar gezin alles achter in Nederland om een nieuw bestaan op te bouwen op het magische en pure Ibiza. Hoewel de verhuizing veel geregel met zich meebrengt, staat daar heel veel liefde en geluk tegenover.

‘We pakten de auto en reden naar een strandje. Het liefst eentje waar je bijna niet kon komen. Zo verlaten mogelijk. Als je in een baaitje bent, is het mooist om via de rotsen verder te klimmen. Op zo’n rots kun je uitkijken over een zee die helemaal uitstrekt. Zie maar waar je uitkomt, ook als het slecht weer is.’

Liefde op het eerste gezicht

‘Het is alweer twaalf jaar geleden dat we werden uitgenodigd voor een expositie op Ibiza waren. Na vijf betoverende dagen op het eiland vervolgde we onze vakantie op het vaste land, ergens tussen Barcelona en Valencia. Het bleek een oud (bijna) verlaten golf resort te zijn. Waar zijn we beland?, dachten we. Het gevoel op Ibiza was zo ontzettend fijn dat dit contrast echt te groot was en we besloten terug te vliegen naar Ibiza. Daar hebben we een nieuw appartement geboekt en genoten van onze vakantie op het fijne eiland. Sindsdien komen we er elk jaar.’

Huwelijk

‘Nick, mijn man, heeft mij daar ten huwelijk gevraagd. Een bruiloft in Nederland was niks voor ons. Ook al was het alleen met z’n tweeën, we wisten zeker dat we op Ibiza zouden trouwen. In 2014 was het zover. Het werd een bruiloft met 40 mensen. In totaal waren we er drie weken. Voorafgaand kwamen de mensen binnendruppelen, daarna was het een week lang feest. Ibiza herinnert mij daarom aan de liefde.’

verhuizen naar Ibza

Verhuizen naar Ibiza

‘Ons vertrek komt steeds dichterbij. Een week geleden stuurde ik de uitnodiging van ons afscheidsfeestje. Op 24 augustus vertrekken we naar een camping in Spanje, waarna we de boot naar Ibiza pakken met twee auto’s en aanhangers. De droom om te verhuizen, hadden we al tijden. Vorig jaar augustus was het in Nederland ontzettend slecht weer. Samen met de kinderen hadden we net drie weken op de camping gestaan. Dit nooit weer, dacht ik. Mijn man stelde voor om ons huis te verkopen en onze droom achterna te gaan. Dat idee lieten we sudderen. We moesten er over nadenken en bekijken hoeveel geld we ervoor nodig hadden. We hebben twee kinderen, van vier en zeven. De oudste gaat naar groep 4. Voor ons was dit is het moment. Als de kinderen op de middelbare school zaten, of net in groep acht, had ik dat niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Begin september vorig jaar was het dan zover. We proostten op het avontuur dat ons te wachten stond.’

Wennen aan het idee

‘Het moest even landen bij mijn oudste dochter. In eerste instantie leek het haar leuk, maar ze wist ook dat ze haar vriendinnetjes achter moest laten. Het is hoe de wind waait op een dag. Soms begint ze al over haar nieuwe slaapkamer en laatst gaf ze in de klas een spreekbeurt over Ibiza. Vorig jaar oktober zijn ze nog mee geweest. Daarvoor hadden ze een abstract beeld, omdat ze nog zo jong waren. Samen zijn we dozen aan het inpakken. Zo zetten we langzaam alle stappen. De jongste is 4 en vindt het hartstikke leuk. Die volgt ons overal. Als hij zand ziet, dan is hij gelukkig.’

Reacties

‘Heel veel mensen om je heen zeggen toch, durf je dit of wat een stap. Wij hebben zoiets van, wat heb je te verliezen? Stel je bent ergens in de wereld en het bevalt niet, dan ga je terug naar Nederland en bouw je daar je leven weer op.’

Voorbereiding

‘Van september tot januari hebben we een tijdelijk huis gehuurd van andere Nederlanders. Vanaf hier is het lastig om een huis te vinden. Ik heb wel 50 mensen gebeld, maar daar kom je gewoon niet  tussen. Wat we straks hebben is geweldig, met uitzicht en een zwembad. Vanaf daar zetten we onze zoektocht naar een huis voort.

De kinderen zullen langzaam integreren. Vanuit thuis zijn we al bezig met de voorbereidingen. Zo praat mijn man Engels tegen ze en ik Nederlands. Wekelijks hebben ze een uurtje Spaans, op die manier houden we het laagdrempelig. We vinden het belangrijk dat ze Nederlands blijven leren. Ze hebben familie in Nederland en ik vind dat ze daarmee moeten kunnen praten en schrijven. Engels en Spaans pakken ze gelukkig gemakkelijk op.

Onze bedrijven hebben we beide zo in kunnen richten dat we vanuit Ibiza kunnen werken. In mijn bedrijf My New Roots Coaching begeleid en coach ik vrouwen online naar hun gezonde droomleven. Omdat ik nu mijn droom achterna ga, kan ik voor veel vrouwen een voorbeeld hierin zijn.’

Verbinding

‘Doordat het mooier weer is, kan je veel meer buiten leven. De verbinding met de natuur is veel sterker. Je voelt de briesjes van de wind en de zonnestralen op je huid. In de winter zit hier iedereen binnen. Maar wij willen altijd buiten zijn. Daarnaast staat Ibiza voor het loslaten wat je hebt.  Door alles los te laten van wat veilig is, moet je daardoor stappen maken om door te gaan. Je moet nieuwe patronen en nieuwe gewoontes eigen gaan maken. Vooral dat avontuur willen we heel erg graag aangaan. Wat brengt het ons als gezin? De kinderen moeten daar ook naar school, maar hier zit je zo in een stramien. Iedereen moet van alles. Ik hoop dat het ons lukt dat te doorbreken, dan zijn we al heel ver.’

Wil je meer weten over het werk van Carli of hun avontuur volgen? Klik dan hier om haar website te bekijken of neem een kijkje op Instagram @mynewrootscoaching.

Ibiza zomer bij Wendy!

Deze zomer staat bij Wendy helemaal in het teken van Ibiza. Het eiland waar Wendy zelf al tien jaar een oude finca heeft en dat ze zo goed kent. Heel graag wil ze al haar tips met jullie delen! Dat doet ze in de nieuwste zomerspecial, we organiseren dit najaar en in januari 2023 twee retreats op Ibiza met Wendy en elke vrijdagavond delen we op wendyonline.nl verhalen van Nederlanders die op Ibiza zijn gaan wonen. We delen niet alleen tips over de beste clubs en restaurantjes, maar laten je ook de andere kant van Ibiza zien: het pure Ibiza. Het Ibiza van de mooie natuur, van yoga, spiritualiteit en zelfontwikkeling en van wandelingen op onbekende plekken op het eiland. Volg ons als je ook zo van Ibiza houdt, maar ook als je het eiland niet kent bieden alle verhalen volop inspiratie!

WENDY Zomer special

Zomer op een eiland!

Een special vol eilandliefde en eilandinspiratie.