fbpx

8 tips voor een positief jaar

Een heleboel goede voornemens, daar doen we niet aan. Maar met dit lijstje kun je je nieuwe jaar wel heel positief insteken! Snuffel maar rond, zeker weten dat er voor jou ook goeie tips bij zitten!

1. Foto-opruiming

Al die digitale foto’s en filmpjes die je hebt verzameld in de afgelopen jaren, Het kunnen er wel duizenden zijn. Plan een paar dagen dat je er doorheen gaat. En maak keuzes; een foto niet scherp? Twee bijna identieke foto’s? Gooi ze weg. Maak jaarmapjes, en zelfs maandmapjes; het ruimt écht op. (Maak meteen een back-up (in de cloud of op een externe harde schijf, daar krijg je in geval van diefstal of brand nooit spijt van.)

2. Geef je kleding weg

Het ruimt niet alleen op in je kast, maar ook in je hoofd. Al die broeken, shirts, rokjes, jurken, sokken en schoenen die je al twee jaar niet meer hebt gedragen, kunnen prima weg. En wat je dan nóg blijer maakt? Schenk ze. Er zijn altijd mensen die je er een plezier mee doet (en daar word jij ook weer blij van!)

3. Doe eens iets nieuws

Of je nu een nieuwe sport leert, een ​​nieuw muziekinstrument leert bespelen of een nieuw recept maakt, doe dit jaar iets wat je hiervoor nog nooit hebt gedaan. Al is het een klein ding, je wordt er altijd een rijker mens van.

4. Laad op

Heb je veel ‘moetjes’ in je dagelijks leven? Dingen die ook energie kosten? Zoek dan energie-plussers: dingen waarvan je oplaadt. Of je nu een ​​goed boek leest, of even met een vriendin de stad in gaat, maak tijd om te ontspannen in je drukke leven.

5. Update je telefoon en computer

Hoeveel tijd ben je wel niet kwijt om het juiste bestand te vinden op je telefoon, tablet of computer … Ga eens door je bestanden heen en verwijder onnodige documenten. Breng orde in mappen. Ook apps of programma’s die je nooit gebruikt, kun je weggooien. Het wordt er niet alleen opgeruimder van, maar je elektronica wordt er meestal ook sneller van.

6. Word fit

Je weet het natuurlijk allang, bewegen is gezond. En lukt het je niet om een paar keer per week goed te sporten? Neem dan andere beslissingen: neem voortaan de trap, maak een wandeling tijdens je lunchpauze en fiets voortaan naar de supermarkt. Het maakt verschil. Lichamelijk én geestelijk. Echt!

7. Help anderen

Veel mensen kunnen het niet alleen. Heb je elke week of maand een paar uurtjes over? Kijk naar de mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen. Al ga je naar het dichtstbijzijnde verzorgingshuis en vraag je wie er niet zoveel bezoek krijgt. Als je met diegene een stukje gaat wandelen, krijg je allebei een goed gevoel.

8. Lang geléden!

Herken je dat? Dat je dat zegt als je iemand al heel lang niet meer hebt gesproken? Daar kun je zelf wat aan doen. Zet op een rij wie van je oude vrienden of familie je dit jaar écht weer eens wilt spreken of zien. Zeker weten dat de ander het ook geweldig vindt om jou weer te spreken. Het voelt fantastisch!

(Visited 11 times, 1 visits today)






MEEST VIEWED

Blije momenten met onze
wekelijkse nieuwsbrief