fbpx

Make-A-Wish Nederland bestaat vandaag 33 jaar: ‘Alle verhalen verdienen het om gehoord te worden, of ze goed aflopen of niet’

Make-A-Wish Nederland bestaat vandaag 33 jaar. Een perfect moment om stil te staan bij de inspirerende verhalen van en over wenskinderen. Kinderen die meer magie nodig hebben dan anderen. Kinderen waar Make-A-Wish zich dag in dag uit voor in zet om hun allerliefste wens uit te laten komen. In de gloednieuwe podcast-serie ‘Levensecht’ gaat ambassadeur Wendy van Dijk in gesprek met ouders en ervaringsdeskundigen. Ze praat met hen over verdriet, verlies, moed, hoop, veerkracht en zingeving. Unieke herinneringen aan het vervullen van de wens worden gedeeld. De fascinerende rol van magie worden met ontroerende anekdotes ingekleurd. De kapstokken in iedere podcast zijn zeer persoonlijke attributen met een verhaal. De serie bestaat uit 8 afleveringen, 8 dierbare monumenten. De eerste drie afleveringen zijn vanaf vandaag te beluisteren via je favoriete podcast app.

In aflevering 1 gaat Wendy in gesprek met Lowie, de vader van Guusje. Hun wereld staat volledig op z’n kop wanneer ze te horen krijgen dat Guusje een zeldzame vorm van kanker heeft. Guusje blijft voor altijd tien. Maar haar allerliefste wens brengt haar gezin alsnog grenzeloos veel. Guusje vertelde de wenshalers van Make-A-Wish, dat haar allerliefste wens was, om met het hele gezin naar het Harry Potter pretpark in Florida te gaan. ‘Ik dacht nog, hoe kun je dit nou vragen, helemaal naar de Verenigde staten?!’, vertelt Lowie aan Wendy. In de gesprekken die volgen tussen Lowie en zijn dochter, valt het kwartje; Guusje wilde graag de toverstok van Harry Potter, want wellicht kon die haar beter maken.

Wendy van Dijk, ambassadeur Make-A-Wish Nederland

‘Door echte verhalen te delen, kunnen we elkaar helpen en sterker maken. Daarom vind ik het belangrijk om deze serie met levensechte verhalen te maken. Alle verhalen verdienen het om gehoord te worden of ze goed aflopen of niet. Ieder verhaal bevat zoveel waardevolle en inspirerende elementen. Het is heel fijn dat het medium podcast de rust en ruimte biedt om die verhalen recht te doen. Ik ben al jaren ambassadeur van Make-A-Wish Nederland, je ziet kinderen weer stralen en vol kracht verder gaan, nadat hun wens in vervulling is gegaan. Dat is voor mij de reden om Make-A-Wish te steunen.’

Hanneke Verburg, Algemeen directeur Make-A-Wish Nederland

‘Elke dag horen gemiddeld 4 families in Nederland dat hun kind een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte heeft. Als je wereld instort heb je magie nodig. De positieve energie die het toeleven naar de wensvervulling kinderen en hun omgeving geeft, is precies wat nodig is om met de ziekte om te kunnen gaan. In de podcast ‘Levensecht’ komt dit element heel sterk terug en het bezorgt me steeds weer kippenvel. Ons werk voedt mijn ziel, het is zo dankbaar.’

Beluister de eerste aflevering van ‘Levensecht’.

Over Make-A-Wish Nederland

Make-A-Wish is een goed doel dat de kwaliteit van het leven van álle kinderen en jongeren tussen de 3 en 18 jaar met een ernstige, soms levensbedreigende ziekte wil verbeteren door een wensvervulling te geven die ze veerkracht en positiviteit geeft om nare ervaringen te overschrijven. Elke dag horen gemiddeld 4 families in Nederland dat hun kind een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte heeft Het gaat om 1.500 kinderen per jaar (bron CBS). Het gezinsleven verandert in één klap totaal. Die impact is moeilijk voor te stellen. Hun wereld staat vanaf dat moment volledig in het teken van de ziekte. Ze zijn letterlijk de regie kwijt. Make-A-Wish Nederland is onderdeel van een behandelplan en geeft jonge patiënten de regie over hun leven terug door een wensvervulling “Wish Journey”. Dit is een bijzonder traject waar een grote groep mensen 4 tot 6 maanden intensief mee bezig is en dat van A tot Z maatwerk is. En dat impact heeft op alle betrokkenen vanaf het moment van kennismaken tot lang na de wensvervulling.



WENDY Zomer special

Zomer op een eiland!


Een special vol eilandliefde en eilandinspiratie.


 

LAAT JE INSPIREREN DOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF