fbpx

Becel komt met een nieuwe versie van de welbekende Abraham en Sara poppen

Zie jij er tegenop om 50 te worden?

Afgelopen week werd Koningin Máxima 50 en ook Wendy van Dijk heeft dit jaar deze mooie leeftijd bereikt. Maar voor veel Nederlanders is het geen mooie leeftijd. Zo kijkt de helft van de Nederlanders er tegenop om 50 te worden, want het zou het begin zijn van de aftakeling. Toch komen er ook geluiden van mensen boven de 50, dat zij voor geen goud meer jonger willen zijn. Sommige mensen beweren zelfs dat het leven pas echt begint bij je vijftigste levensjaar. Wel vindt de helft van de Nederlanders dat Abraham en Sara niet meer in de tuin horen te staan, omdat ze niet meer van deze tijd zijn. Daarom besloot Becel met een make-over te komen van het nieuwe duo: Ab & Saar!

De leeftijd 50 staat voor velen voor een mijlpaal, waar even bij stilgestaan mag worden. Jarenlang hebben de grappig bedoelde Abraham en Sara figuren bij ons Nederlanders in de voortuin gestaan. Tegenwoordig zet nog maar 19% van de Nederlanders één van de poppen op. Becel blaast daarom samen met striptekenaar Hanco Kolk, de Abraham- en Sara-pop nieuw leven in, maar dan wel mét een knipoog.

Van traditionele pop naar op en top

De karikaturen stammen uit 1961, toen prins Bernhard op zijn 50e verjaardag werd verrast met een Abraham-pop. Becel vroeg aan Hanco Klok, bekend van de stipreeks Gilles de Geus en de S1NGLE-strip die dagelijks in meerdere dagbladen verschijnt, om een nieuwe draai te geven aan de traditionele poppen. ‘Uit het onderzoek, naar de perceptie van ouder worden van Kien in opdracht van Becel, blijkt dat 50-plussers zich vaak jonger voelen. Ook zijn ze een stuk vitaler, sportiever en zelfs technologisch beter op de hoogte dan anderen vaak denken. Deze factoren komen daarom ook naar voren bij de nieuwe Ab en Saar. De oude Abraham en Sara poppen worden niet helemaal vergeten en ook het grijze haar zal aanwezig zijn bij de nieuwe Ab en Saar. Slechts 22% van de 50-plussers verft namelijk zijn of haar coupe’, aldus Hanco.

Stereotypering

Zeker twee derde van de 50-plussers voelt zich over het algemeen jonger dan ze zijn, zitten nog vol energie en zijn socialer dan voor hun vijftigste. Werken doen ze met plezier en van sociale media weten we veel af. Volgens 50-plussers heerst er ondanks dit alles nog altijd een stereotype beeld, dat mensen boven de 50 niet langer een relevante bijdrage zouden leveren aan de maatschappij. Ook bestaat er een negatief beeld van gezondheid op latere leeftijd. Veel Nederlanders verwachten namelijk dat zij vaker ziek worden dan voor hun vijftigste, terwijl dit voor slechts 20% van de 50-plussers geldt. Alex Hartevelt van Becel stelt dat vooroordelen ervoor zorgen dat mensen bang zijn om ouder te worden en daar dus liever niet over willen nadenken. Zonde, volgens Alex, want als je goed voor jezelf zorgt kan je blijven genieten van het leven. Door middel van de nieuwe Ab en Saar wil Becel bijdragen aan een positiever perspectief op leeftijd. Dat de tweede helft het absoluut waard is om naar uit te kijken.

Over Becel

Als je goed voor jezelf zorgt en fysiek gezond bent, kun je blijven genieten van het leven. Becel helpt je daarbij met producten die zowel lekker als verantwoord zijn. Becel is gemaakt met een unieke mix van zonnebloem-,lijnzaad- en koolzaadolie. Deze mix is van nature rijk aan Omega 3 en bevat Omega 6, dat draagt bij aan het behoud van een gezond cholesterolgehalte in het bloed. Daarom is Becel goed voor het hart, al sinds het ontstaan in 1962. Het assortiment bestaat inmiddels naast margarine ook uit bak- en braadboter, oliën en koffiemelk, waarbij de receptuur telkens geënt is op vitaliteit en hartgezondheid. Becel is onderdeel van Upfield, de nummer 1 producent van plantaardige spreads en kazen met meer dan 100 merken. Voor meer informatie kan je terecht op Becel.com

 

 

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Becel Nederland (@becel_nl)



WENDY Zomer special

Zomer op een eiland!


Een special vol eilandliefde en eilandinspiratie.


 

LAAT JE INSPIREREN DOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF