Wij hebben een grote passie voor luxe handtassen die een uniek verhaal vertellen. In 1997 werd het bedrijf Atlantis Trading geboren, een bedrijf gespecialiseerd in sieraden gemaakt van de zeldzame edelsteen Larimar, die alleen in de Dominicaanse Republiek te vinden is. Wat begon met reizen naar de Dominicaanse Republiek, twee keer per jaar, om deze kostbare edelstenen en juwelen te kopen, werd een groter beroep. Een beroep van reizen over de hele wereld om edelsteenbeurzen te bezoeken en nieuwe en unieke stenen te vinden voor onze collectie.
Op een dag kwamen we tijdens onze reizen prachtige tweedehands designer tassen tegen en we konden niet anders dan deze toevoegen aan ons assortiment in onze kleine winkel. Omdat ze ons zo fascineerden en in een oogwenk weg waren, zijn we op zoek gegaan naar meer van deze authentieke en vintage designertassen. Tassen die een verhaal vertellen.
Op een gegeven moment beseften we echter dat onze kleine winkel te weinig eer deed aan het unieke karakter van deze tassen en daarom besloten we een nieuwe winkel te openen. Een winkel uitsluitend gewijd aan ons luxe vintage repertoire. In juli 2013 openden we onze eerste winkel 'L'Étoile de Saint Honoré' aan de Oude Spiegelstraat in het centrum van Amsterdam. In januari 2015 openden we onze tweede winkel aan de Heiligeweg en in december 2015 openden we onze winkel aan de Reestraat, in de beroemde Negen Straatjes van Amsterdam. Als klap op de vuurpijl openden we in augustus 2019 onze vierde winkel aan de Nieuwe Spiegelstraat in Amsterdam. Onze winkel aan de Oude Spiegelstraat 1 en Heiligeweg 9 zijn definitief gesloten, maar de andere 2 winkels zijn nog open met heel veel pareltjes! Sinds 2021 hebben wij een samenwerking met de Bijenkorf en zijn onze producten te vinden in bijna alle locaties. Ook waren er L’Etoile pop-up locaties te vinden in The Village in België.. And more places to come!
Sustainable
In de wereld van fast fashion en ‘hoe meer hoe beter’ wil ook L’Etoile graag bijdragen aan een ander modebeeld. Een uniek aanbod van exclusieve tweedehands designertassen en accessoires in een ongedwongen sfeer, het mogelijk maken van de aankoop van designer items voor een breder publiek. L'Etoile wil vooruitstrevend blijven in duurzame consumptie door de levensduur van tweedehands designer items te verlengen.
Kwalitatief gezien zijn vintage tassen vaak van betere kwaliteit en blijven ze voor een langere tijd mooi. Zo zien wij bijvoorbeeld dat de welbekende Chanel tassen vóór 2008 met 24 karaat goud hardware gemaakt werden. Deze tassen zijn ontzettend waarde vast en stijgen zelfs elk jaar in waarde. De tassen zijn stuk bij stuk handgemaakt met ontzettend veel aandacht en oog voor detail. Deze items zijn en blijven nog vele jaren geliefd.
Omdat tassen van high-end merken over het algemeen van mooie lederen en andere kwalitatief goede materialen gemaakt zijn kunnen we ze sustainable noemen. Met de aankoop van zo’n tas weet je dat je het voor een lange tijd kan dragen. Deze duurdere items zijn vaak ook niet seizoensgebonden, ze kunnen het hele jaar door gedragen worden.
RE-EDITIONS
In de modewereld kun je als merk evolueren en uit je comfort zone stappen, of je blijft bij je klassieke design. En als we bij Etoile ergens van houden, dan is het wel wanneer onze favoriete designer hun meest klassieke items in een nieuw jasje steken en ons versteld doen staan van de nieuwe wendingen die ze eraan toevoegen. Als liefhebbers van vintage houden we van de tijdloze uitstraling van tassen, maar het is altijd leuk om te zien waar de luxemerken mee komen.
The Dior Saddle Bag
De Dior Saddle bag, een van de populairste tassen van dit moment, heeft een frisse update gekregen met behoud van de zadelvormige buitenkant. Het iconische ontwerp is nu verkrijgbaar in gekorreld kalfsleer, waardoor hij er luxueuzer uitziet. Fans van het Oblique-canvas hoeven zich geen zorgen te maken, het legendarische ontwerp blijft in de collectie.
Ondanks onze liefde voor handtassen weten we dat een crossbody tas perfect is om heerlijk alledaags item te dragen. Dior heeft een langere afneembare riem toegevoegd, zodat je kunt kiezen hoe je hem wilt dragen.
The Fendi Baguette
Sommige mensen denken aan brood als ze 'Baguette' horen, maar modeliefhebbers niet, als we 'Baguette' horen denken we aan Fendi. De naam 'Baguette' is een knipoog naar het cliché van de Fransen die een brood onder de arm dragen. Het ontwerp kwam in veel verschillende patronen en kleuren. In het eerste jaar werden al meer dan 100.000 tassen verkocht!
Een paar weken geleden vierde Fendi hun 25-jarig jubileum sinds de Baguette voor het eerst uitkwam, en daarmee werden nieuwe veranderingen geïntroduceerd. De vernieuwing van de Baguette was bedoeld om een jonger publiek kennis te laten maken met de glamoureuze handtas. Met een zachter F-logo op veel nieuwe stoffen en een grote opties aan kleuren sluit Fendi aan bij wat jongere generaties willen, terwijl de essentie behouden blijft.
Louis Vuitton Trunk
Wie het verhaal van Louis Vuitton kent, weet hoe belangrijk trunks en koffers zijn voor het merk, want ze vormen het begin van zijn succesvolle carrière. In 2021, om te vieren wat de maker van de 200ste verjaardag van het merk zou zijn geweest, werden tweehonderd creatieven bijeengebracht om de klassieke trunks opnieuw te ontwerpen.
Ze zijn aangemoedigd om elk medium en inspiratie te gebruiken om hem na te maken. Elke ontwerper gebruikte zijn persoonlijke stijl en gaf een nieuwe look aan de trunks. Enkele van de meest creatieve invullingen waren van kunstenaar Amende Haeghen, zij heeft een nieuwe trunk ontworpen om sentimentele voorwerpen veilig te bewaren.
"Ik plaatste de structuur in de koffer als een venster op een ziel, alsof je echt in iemand kunt kijken en de pagina's van zijn geheugen en geschiedenis kunt analyseren," legde zij uit.
Dit bericht op Instagram bekijken