Team WENDY ontdekte voor de producties in het zomernummer ZOMER OP EEN EILAND het eiland Mallorca met een auto van Sunny Cars. Pascalle werkt op de afdeling Customer Services van Sunny Cars en vertelt wat de voordelen zijn van huren bij Sunny Cars.
Wat zijn de belangrijkste voordelen van Sunny Cars?
‘Wat onze huurders heel belangrijk vinden is dat ze bij ons nooit voor verrassingen komen te staan vanwege onze all-inn formule. Daardoor zijn er geen addertjes onder het gras. Alle verzekeringen die je nodig hebt zijn inbegrepen, dus je krijgt bij een verhuurbalie in het buitenland nooit te maken met onverwachte verzekeringen en kosten die je nog moet bijbetalen. De huur is zonder eigen risico, dus dat kan ook geen onverwachte kosten geven bij bijvoorbeeld schade. Daarbij hebben wij een klantenservice in het Nederlands en een noodnummer dat 24 uur per dag bereikbaar is.’
Jullie zijn ook een van de weinige verhuurmaatschappijen waar je zonder creditcard een auto kunt huren.
‘Dat is een extra service die we bieden en inderdaad prettig voor mensen die geen creditcard hebben.’
Welke extra services bieden jullie nog meer?
‘We hebben een flexservice waarmee je tot één uur voor de aanvang van de huurperiode nog kunt annuleren. Heel handig als je reisplannen last minute wijzigen; je bent dan geen geld kwijt. Ook is het bij een deel van de verhuurders mogelijk om online in te checken. Je bent dan ter plaatse geen tijd meer kwijt aan het invullen van de documenten; alles ligt klaar. Ook leuk is onze Sunny2go, een persoonlijke reisassistent die je kunt bellen of chatten als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een leuk restaurant of een activiteit. Je krijgt daarmee bij vertraging ook toegang tot de lounge op het vliegveld.’
Waar krijg je als medewerker op de Customer Services de meeste vragen over?
‘De meeste vragen gaan over het gebruik van een creditcard en over verzekeringen, maar ik maak echt van alles mee; geen dag is hetzelfde! Ik beantwoord ook het noodnummer en dan probeer je mensen na bijvoorbeeld een aanrijding zo goed mogelijk te helpen. Ik heb ook weleens iemand gehad die met een lekke band in de woestijn stond.’
Kun je overal ter wereld een auto huren via Sunny Cars?
‘We werken op zo’n 8000 vakantiebestemmingen in meer dan 120 landen, dus we hebben een wereldwijde dekking.’
Heb je nog tips voor mensen die een auto willen huren?
‘Ik zeg altijd: huur een soortgelijke auto als waar je thuis ook in rijdt, dat is waar je aan gewend bent. En ga je bijvoorbeeld in de bergen rijden, kies dan voor een auto met een beetje extra power. Ook raad ik mensen altijd aan zich in te lezen in de bestemming. Hoe zijn de parkeermogelijkheden er bijvoorbeeld? Kijk ook even op de site van de ANWB, daar staat vaak nuttige informatie. En op onze Q & A op de website kun je veel antwoorden op vragen vinden. Maar mensen kunnen dus ook altijd bellen!Kijk voor meer informatie op sunnycars.nl.